הדיקור הסיני מהווה אחד מעיקרי הרפואה הסינית. הקדם וקרא מבוא לרפואה סינית מסורתית וכן אבחון על-פי הרפואה הסינית.

הדיקור הסיני מתבצע לאחר תשאול מקיף ואבחנה מבדלת. המטופל שוכב על מיטת טיפולים והמטפל מחדיר בעדינות לגוף המטופל מחטים דקיקות בנקודות אנרגיה מיוחדות (טצובו) הנמצאות על מרידיאנים (מסלולי זרימה) במטרה לטפל בכאב, חוסר-עודף, קור-חום, דלקתיות, חסימות ומחלות ולהוביל את הגוף והנפש לאיזון ובריאות.

לכל נקודת דיקור איכות אנרגטית הנקבעת לפי 'קשרים' בינה לבין מערכת המרידיאנים (ערוצי זרימה של אנרגיה), וכן השפעה מקומית מיטיבה (נקודות Ashi – נקודות טריגר).

דיקור סיני מצוין לטיפול בבעיות כאב

Acupuncture

ישנם סוגים רבים של תסמיני כאב ובמרביתם ניתן לטפל ביעילות.

בטיפול בבעיות כאב הדיקור הסיני עולה עשרת מונים על כל שיטות הטיפול ההוליסטיות והפיזיותרפיה הידועות לנו !

יש מטופלים המתלוננים על כאב אקוטי (שהופיע לאחרונה ולראשונה) ויש הסובלים מכאב כרוני (כאב מעל ששה חודשים, כאב ממחלה כרונית, כאב חוזר וכאב ממאיר).

 

באמצעות הדיקור הסיני ניתן להעלים תסמין כאב או להקל ולהפחית את עצמתו כך שאינו מפריע עוד לשגרת החיים. למה? מכיוון שהרפואה הסינית מטפלת בבעיה מהשורש.

מטופלים רבים מדיי סובלים מכאבים הנובעים ממחלת הסרטן על סוגיו השונים. אמנם, הרפואה הסינית לא מתיימרת לרפא סרטן, אך מסוגלת להפחית את עצמתם ולהקל במקביל על תסמיני מחלה נוספים מהם סובל המטופל. לא אחת הרפואה הסינית על מכלול תחומי הטיפול שבה מצליחה להאט ואף לעצור התקדמות מחלה. הקלה משמעותית בכאב מעודדת ומנחמת את המטופל ומשפרת את יכולת ההתמודדות וההחלמה.